Przeglądanie według Temat "academic settings"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordTutoring in academic settings: an empirical study on developing a diploma project at college level(Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II, 2022) Dąbrowska, Izabela ; Dąbrowska, MałgorzataThe following article concerns the issue of tutoring and peer tutoring which can be applied across different academic settings. It presents the historical background of the methodology in English higher education, which developed in the Middle Ages, to be then subsequently used in other educational spheres in Britain and worldwide. Presently, due to a renewed interest in the individualisation of educational practices, tutoring and peer-tutoring methods are experiencing an increasing acceptance in a variety of didactic programmes and curricula. Hence, the article underlines the advantages of using the methodology and its techniques, as well as points to the numerous solutions basing on the original Oxford tutorial concept accepted in different academic environments. One such application of the tutoring model, patterned according to the Ghent University practices, was tested in the Seminar class in PSW in Biała Podlaska in the academic year 2019/20, where students were given extra hours to develop their diploma projects under an intense supervision of the tutor and peers. They were also questioned by several questionnaires to elicit their pre- and post-understanding of the methodology and the achieved results. Accordingly, the article discusses the outcomes of the scheme of applying tutorials in the academic context pointing, first of all, to their unique opportunities. It shows that participation in the project boosted the participants’ self-confidence, increased their communication and cooperation skills, as well as heightened their social capacity.
-
RekordTutoring w środowisku akademickim: od indywidualnego doświadczenia pracy z tutorem do tutoringu rówieśniczego / Tutoring in academic settings: From one-to-one experience to peer-tutoring(Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II, 2022-06-20) Dąbrowska, Izabela ; Dąbrowska, MałgorzataPoniższy artykuł dotyczy kwestii tutoringu oraz tutoringu rówieśniczego, stosowanych w różnych środowiskach akademickich. Przedstawiono tło historyczne tych metod pracy w angielskim szkolnictwie wyższym, używanych już w średniowieczu, a w późniejszych wiekach wykorzystanych w innych obszarach edukacji w Wielkiej Brytanii i na świecie. Powody stosowania praktyki tutoringu na uczelniach i w szkołach znacznie się jednak różniły – podczas gdy w środowisku akademickim służył on rozwojowi osobistemu studentów, w innych typach szkół był sposobem rozwiązywania problemów wynikających z niestabilnych warunków polityki społecznej, gospodarczej czy edukacyjnej państwa. Wnioski: Obecnie, w związku z ponownym zainteresowaniem edukacją spersonalizowaną, tutoring oraz tutoring rówieśniczy cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a zróżnicowane techniki tutoringowe są włączane do programów nauczania zarówno w szkolnictwie wyższym, jak i na innych poziomach kształcenia.