Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych (WNSH)
Stały URI dla tego zespołu
Przeglądaj
Przeglądanie Wydział Nauk Społecznych i Humanistycznych (WNSH) według Autor "Michoński, Cezary"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordMisuses of literacy? An insight into the knowledge of British and American literature among students of English in Poland(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2019) Michoński, CezaryThe main aim of the article is to examine to what extent and how studying English philology in Poland at the beginning of the twenty first century affects one’s literacy. It focuses on the results of an action research study of the reception of British and American literature among students of English in Poland. The study consisted of a quantitative part, which comprised two surveys conducted in 2003-2004 and 2018 and a qualitative part. The main aim of the surveys was to obtain an insight into the knowledge of British and American literature and culture of 514 students of English at the tertiary level in a number of educational institutions in Poland. The final aim of the research project was to gather evidence on the basis of which some evaluation of the content and ways of teaching of literature courses could be done. The results of the survey are used to propose a number of practical solutions whose implementation into the curriculum could improve students’ literacy skills.
-
RekordPunktacja ETCS a realne obciążenie studentów pracą. Próba weryfikacji(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2013) Michoński, CezaryNiniejszy artykuł porusza zagadnienia związane z jakością kształcenia, wspomaganiem studentów w procesie uczenia się oraz projektowaniem programów studiów licencjackich zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego. Opisuje on próbę ewaluacji punktacji ECTS podjętą w Zakładzie Języka Angielskiego Państwowej Szkoły Wyższej im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej w roku akademickim 2011/2012. Artykuł prezentuje wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Filologii Angielskiej w lutym oraz czerwcu 2012 dotyczących obciążenia pracą w semestrze zimowym oraz letnim roku akademickiego 2011/2012. Wyniki te przedstawione są w zestawieniu z punktacją ECTS przyjętą dla poszczególnych przedmiotów w danym semestrze w celu jej weryfikacji z obciążeniem pracą podanym przez studentów. Głównym celem artykułu jest przedstawienie największych rozbieżności pomiędzy teoretycznym obciążeniem pracą wynikającym z punktacji ECTS a liczbą godzin, jakie przeciętny student Filologii Angielskiej poświęcił na przygotowanie się do danego przedmiotu w semestrze. Ponadto podjęta zostanie próba zdiagnozowania zaistniałej sytuacji oraz zaproponowania rozwiązań, które pomogłyby uniknąć podobnych rozbieżności lub je zminimalizować w roku akademickim 2012/2013.