(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2019-07-18)
Adamowicz, Mieczysław; Zańko, Julita
Przedmiotem pracy jest ocena sposobu i siły oddziaływania różnych rodzajów mass mediów
na decyzje podejmowane przez ludzi i na funkcjonowanie społeczności wiejskiej. Szczególnym
celem pracy jest ocena oddziaływania środków masowego przekazu na decyzje mieszkańców
w sferze ekonomicznej, edukacyjnej, w sferze kultury i rozrywki.
Praca zawiera część teoretyczną napisaną przy wykorzystaniu literatury i część empiryczną napisaną
przy wykorzystaniu badań ankietowych 100 osobowej populacji mieszkańców odwiedzających
urząd gminy. Badania potwierdziły przyjęte hipotezy o powszechnym wykorzystaniu różnych
mass mediów dla pozyskania informacji przydatnych dla celów zakupowych, edukacyjnych
i kulturalnych. Z badań wynika, że mieszkańcy mają wartościujący, często krytyczny, stosunek do
wiarygodności informacji przekazywanych przez mass media.