(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2019-07-18)
Kuca, Beata
Oczekiwania względem instytucji wczesnej edukacji i opieki stale się zmieniają. Rodzice czy
opiekunowie dzieci poszukują miejsc, które pomogą im w wychowaniu dziecka, niejednokrotnie
chcieliby, aby część kompetencji i umiejętności, potrzebnych w dalszym życiu, dziecko zdobyło
właśnie w placówkach opieki zbiorowej. Treścią artykułu jest ukazanie korzyści płynących ze
współpracy wychowawczyń z rodzicami dzieci uczęszczających do jednego z klubów dziecięcych
na Dolnym Śląsku. Artykuł prezentuje opis współpracy personelu placówki z rodzicami dwójki
dzieci: Jacka, który miał trudności rozwojowe i problemy w zakresie kontaktów społecznych oraz
Małgosi, u której podejrzewany był mutyzm wybiórczy. Jacek uczęszczał do klubu dziecięcego
przez okres dwóch lat, natomiast Małgosia przez niespełna rok. W tym czasie pojawiały się różne
momenty zwrotne we współpracy personelu z ich rodzicami. Współpraca rodziców z wychowawcami
to klucz do harmonijnego rozwoju młodego człowieka, a w przypadku zauważonych
trudności w rozwoju oraz codziennym funkcjonowaniu dziecka, współpraca ta wydaje się być
szczególnie ważna.