(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2019)
Domagała-Zyśk, Ewa
Streszczenie
Celem artykułu jest przedstawienie i analiza opinii lektorów języka obcego na temat zakresu
stosowania przez studentów niesłyszących i słabosłyszących powierzchniowych i głębokich
strategii uczenia się języka obcego. W badaniu zastosowano skalę Strategie uczenia się
studentów niesłyszących i słabosłyszących na lekcjach języka angielskiego (SUSNS-JA, za:
N. Aharony 2006), która oceniono strategie stosowane przez 35 studentów z wadą słuchu.
Wnioski z badań wskazują, że ponad 70% studentów zna i często stosuje zarówno głębokie
jak i powierzchniowe strategie uczenia się. Jednocześnie wyniki wskazują na konieczność
udzielenia wsparcia pozostałej grupie osób (30% studentów) i nauczania na lektoracie nie tylko treści językowych, ale także strategii uczenia się języka obcego.