(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2018-12)
Cyrklaff-Gorczyca, Magdalena; Kruszewski, Tomasz
Wstęp. Celem artykułu jest przedstawienie badań potencjalnych determinant uzależnienia od
gier internetowych.
Materiał i metody. Badanie przeprowadzono wśród grupy 98 studentów kierunków architektura
informacji (AI) oraz zarządzanie informacją i bibliologia (ZIB) na Uniwersytecie Mikołaja
Kopernika w Toruniu. Sondaż wykonano skróconym Kwestionariuszem do Badania Uzależnienia
od Gier Internetowych. Następnie wskazano, jaką rolę powinny pełnić biblioteki w obliczu tego
problemu.
Wyniki i wnioski. Studenci AI wykazują podobne zaangażowanie w granie jak studenci ZIB. 10
respondentów odczuwało silną potrzebę codziennego grania, a 3 studentki ZIB oraz 1 studentka
AI mają zawsze lub często bezskuteczne próby poradzenia sobie z ograniczeniem czasu grania.
Trzy z nich wymagają wsparcia profesjonalistów w tym zakresie. Oprócz tego, pewną rolę uzupełniającą
wobec pracy terapeutów zajmujących się problemem uzależnienia, posiadają instytucje
usługowe, działające w obszarach kultury i edukacji, w tym biblioteki.