(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2013)
Klimiuk, Edyta; Szalast-Bytys, Urszula
W przedstawionym artykule autorki podejmują temat kształtowania kompetencji
leksykalnej na studiach wyższych. Część pierwsza artykułu poświęcona
jest pamięci, jej funkcjonowaniu, rodzajom, zmianom związanym z wiekiem
oraz wpływowi, jaki wywiera ona na przyswajanie obcojęzycznej leksyki.
W drugiej i trzeciej części przedstawiane są różne konkretne procedury dydaktyczne,
ćwiczenia (na przykładzie języka rosyjskiego), które są i mogą
być wykorzystywane zarówno podczas zajęć praktycznej nauki języka, jak
i w pracy samodzielnej studentów w celu wspomagania zapamiętywania, poszerzania
zasobów obcojęzycznej leksyki, a w końcowym rezultacie zwiększenia
efektywności procesu akwizycji języka obcego.