Książki/rozdziały (WNSH)
Stały URI dla tej kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie Książki/rozdziały (WNSH) według Autor "Korpysz, Karolina"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordTwórczość plastyczna jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe dziecka w wieku przedszkolnym. Analiza zjawiska na podstawie opinii rodziców(Akademia Bialska im. Jana Pawła II, 2023) Kisiel, Paulina ; Korpysz, Karolina ; Semeniuk, Gabriel ; Nazaruk, Stanisława ; Waszczuk, JoannaTwórczość plastyczna i jej znaczenie w życiu człowieka znane jest od zarania dziejów. Ze względu na jej wszechstronne zalety była i jest wykorzystywana m.in. w edukacji, wychowaniu, terapii, opiece. W okresie dzieciństwa ze względu na intensywność zachodzących zmian w rozwoju dziecka twórczość plastyczna odgrywa szczególną rolę w procesie jego rozwoju, m.in. poprzez możliwość wspierania aktywności, kreatywności, emocji, uzdolnień. Predyspozycje twórcze dane są każdemu człowiekowi, ważne jest, aby je we właściwym czasie zacząć rozwijać i pielęgnować. Wydaje się, że wiek przedszkolny stanowi idealny okres na rozwijanie estetyki i budowanie postaw twórczych u dzieci. Dlatego zwrócenie uwagi na znaczenie twórczości plastycznej dziecka w wieku przedszkolnym było tematem badawczym zaprojektowanych badań, w których główny problem badań sformułowano w formie pytania: W jaki sposób rodzice postrzegają twórczość plastyczną i jej znaczenie w rozwoju dziecka? Badania sondażowe przeprowadzono wśród rodziców (N=40) dzieci w wieku 3-4. i 5 lat uczęszczających do kilku przedszkoli na terenie powiatu bialskiego w 2022 roku. Dane empiryczne pozyskano za pomocą metody sondażu diagnostycznego przy zastosowaniu narzędzia badawczego własnego autorstwa kwestionariusza ankiety. Wyniki badań pokazały, że badani rodzice mają świadomość znaczenia zajęć z wychowania plastycznego, które powinny być zorganizowane w taki sposób, aby stworzyły każdemu dziecku możliwość jego indywidualnego rozwoju.
-
RekordWspomaganie rozwoju dziecka w grupie i klasie międzykulturowej. Poradnik metodyczny dla studentów kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej(Akademia Bialska im. Jana Pawła II, 2024) Waszczuk, Joanna ; Nazaruk, Stanisława Katarzyna ; Kuszneruk, Natalia ; Melaniuk, Katarzyna ; Korpysz, Karolina ; Szarzyńska, Ada ; Kisiel, PaulinaWspomaganie rozwoju dziecka w grupie i klasie międzykulturowej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych metod pracy z dziećmi cudzoziemskimi uczęszczającymi do polskich placówek edukacyjnych. Polska szkoła jest odzwierciedleniem pogranicza kulturowego, w którym uwagę poświęca się nauczycielom, rodzicom i w szczególności dzieciom. Integracja uczniów cudzoziemców z polskimi rówieśnikami odbywa się na płaszczyźnie uwarunkowań rozwojowych i psychologicznych. Niestety rzeczywistość edukacyjna odsłania wiele problemów w funkcjonowaniu dzieci w grupach międzykulturowych, np. trudności z adaptacją do zastanych warunków, nieznajomość języka, kultury. Diagnozuje się również obniżony poziom zaangażowania i samopoczucia. W odpowiedzi na zauważone problemy przygotowano projekt badań, który jest adresowany do nauczycieli pracujących w grupach i klasach międzykulturowych. Odbiorcami są również rodzice uczestniczący w procesie przyswajania norm i wartości nowej grupy kulturowej. Struktura opracowania obejmuje osiem rozdziałów dotyczących motywów przystąpienia do konkursu, ustaleń terminologicznych, działań w zakresie edukacji wielokulturowej, przedmiotu i celu projektu, określenia uczestników i organizacji badań. Na zakończenie przedstawiono analizę wyników badań.