(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2022-01-12)
Racewicz, Maria
Artykuł przedstawia wyniki badań dotyczących analizy rozwoju nauczania
w domu na przestrzeni wieków. Szczególny nacisk został położony na kształtowanie się tej formy
edukacji w Polsce przez ostatnie lata. Podkreślono również znaczenie nauczania w środowisku
domowym jako metody naturalnego i przyjaznego dziecku kształtowania jego wiedzy o świecie
oraz przekazywania wyznawanych przez rodziców wartości moralnych.
Materiały i metody: Analizie krytycznej zostały poddane zebrane materiały naukowe z różnych
okresów, poruszające zagadnienia homeschoolingu w Polsce i na świecie.
Wyniki: W wyniku przeprowadzonych prac badawczych uzyskano jednolity rys historyczny,
a zabrane informacje zostały przedstawione w ciągu chronologicznym.
Wnioski: Wnioski z badań wskazują na ciągłą obecność nauczania domowego, pomimo zmieniającego
się przez stulecia nazewnictwa.