Książki/rozdziały (WNE)
Stały URI dla tej kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie Książki/rozdziały (WNE) według Autor "Dymicka, Agnieszka"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordPraktyki zawodowe jako element bezpieczeństwa edukacyjnego(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2014) Dymicka, Agnieszka ; Smarzewska, Agnieszka ; Melaniuk, Ewelina ; Szepeluk, AdamAnaliza materiału badawczego w zakresie bezpieczeństwa edukacyjnego w odniesieniu do praktyk zawodowych pozwoliła na sformułowanie następujących wniosków: 1. Im dłuższy czas trwania praktyki zawodowej, tym bardziej rośnie możliwość obiektywnej oceny studenta przez pracodawcę. 2. Im dłuższy czas trwania praktyki zawodowej, tym maleje wpływ oceny na dyplomie na możliwość zatrudnienia. 3. Zgodność realizowanej praktyki z kierunkiem studiów wpływa na opinie pracodawcy w zakresie adekwatności stanowiska z wykształceniem. 4. Brak zgodności realizowanej praktyki z kierunkiem studiów wpływa na trudność w określeniu stopnia przygotowania studenta do wykonywania zawodu. Powyższe wnioski wpisują się w poruszaną problematykę artykułu, szczególnie w zakresie rekomendacji Okrągłego Stołu Wysokiej Jakości Praktyk Studenckich i stają się tym samym postulatami wdrożeniowymi. Oznacza to, iż w zapewnieniu bezpieczeństwa edukacyjnego poprzez ocenę programu praktyk na kierunku bezpieczeństwo narodowe należy rozważyć przede wszystkim zwiększenie czasu odbywania praktyki zawodowej przez studentów oraz dobór stanowisk do realizacji praktyk z uwzględnieniem zgodności z kierunkiem studiów. Postulaty te są kompatybilne z aktualnymi zaleceniami w aktach prawnych oraz odpowiadają potrzebom kształcenia w profilu praktycznym.
-
RekordRealizacja specjalności zarządzanie kryzysowe w perspektywie wejścia na rynek pracy jej absolwentów(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2015) Smarzewska, Agnieszka ; Melaniuk, Ewelina ; Dymicka, Agnieszka ; Szepeluk, AdamZarządzanie kryzysowe stanowi jeden z ważniejszych przejawów aktywności państwa w sferze bezpieczeństwa, ważny element szeroko rozumianego systemu bezpieczeństwa wewnętrznego. W ustawie z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym w art. 2 sprecyzowano pojęcie zarządzania kryzysowego jako działalności organów administracji publicznej będącej elementem kierowania bezpieczeństwem narodowym, która polega na zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, przygotowaniu do przejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań, reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, usuwaniu ich skutków oraz odtwarzaniu zasobów i infrastruktury krytycznej. Problematyka zarządzania kryzysowego nabiera odrębności wyrażonej w zadaniach i metodach działania organizacji, administracji rządowej, samorządowej, centralnej i terenowej, w służbach mundurowych oraz w odniesieniu do pracowników cywilnych. Zarządzanie kryzysowe to – obok zwalczania zagrożeń – stała aktywność związana z przeciwdziałaniem sytuacjom kryzysowym, a w przypadkach, gdy już do nich dojdzie, skutecznemu usuwaniu ich skutków. Aktywność ta wymaga właściwego przygotowania merytorycznego i praktycznego specjalistów z zakresu zarządzania kryzysowego, gotowych do podjęcia pracy w organach i strukturach odpowiedzialnych za zarządzanie kryzysowe.