Artykuły naukowe (WNSH)
Stały URI dla tej kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie Artykuły naukowe (WNSH) według Temat "children"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordOddziaływanie mass mediów na kształtowanie stylu życia dzieci klas 4-6 w bialskich szkołach podstawowych(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2019-07-18) Siedlecka, Małgorzata ; Żukiewicz-Sobczak, Wioletta Agnieszka ; Sobczuk, SebastianCelem głównym niniejszej pracy było poznanie pozytywnych oraz negatywnych aspektów korzystania ze środków masowego przekazu, a cel szczegółowy to zbadanie ich oddziaływania na styl życia dzieci klas 4-6 w bialskich szkołach podstawowych. Metody i techniki badania: Badanie przeprowadzono w lutym 2017 roku w Społecznej Szkole Podstawowej i w Szkole Podstawowej nr 5 w Białej Podlaskiej. W badaniu wzięło udział 100 uczniów, zastosowaną metodą była metoda sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kart autorskiego projektu ankiet i autorskiego kwestionariusza. Pytania zawarte w kwestionariuszu dotyczyły ilości czasu codziennie poświęcanego przez uczniów na korzystanie z różnych mass mediów oraz ich wpływu na styl życia dzieci. Obliczenia statystyczne wykonano w programie PQStat. Wyniki: Charakterystykę grupy badanej przeprowadzono na 100 uczniach z podziałem na klasy, płeć, miejsce zamieszkania, ilości czasu poświęconego na korzystanie z mediów. Wnioski: W badanej grupie uczniów można stwierdzić, iż środki masowego przekazu oddziałują na ich styl życia. Badane dzieci mają najczęściej kontakt z mediami poprzez telefon komórkowy, Internet, telewizję oraz komputer. Największy wpływ zdaniem badanych na kształtowanie zachowań i wychowanie uczniów ma szkoła, znajomi, Internet oraz telewizja.
-
RekordParents' knowledge about media education / Wiedza rodziców na temat edukacji medialnej(Akademia Bialska im. Jana Pawła II, 2024-01-25) Jaroszewska, IzabelaThe article concerns the knowledge about media education among parents of children in the period of early school education. Material and methods: The study used the diagnostic survey method with the questionnaire technique. The research was conducted in August 2023 among parents of students in grades 1-3 of primary school. The group of respondents consisted of 50 people. Results: The surveyed parents have varied knowledge about media education. Many parents regularly talk to their children about Internet safety and the rules of using electronic devices. The vast majority of parents know the possibilities and threats related to the use of electronic devices and media. Conclusions: The respondents have knowledge about media education, they try to acquire it and pass it on to their children in an appropriate way. They also try to follow their children in their use of electronic devices. Parents do not expand their knowledge about media education based on professional content.