(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2019-10-23)
Kiszczak, Anna
Nauka zorientowana na treść z przedmiotów z różnych obszarów tematycznych w języku obcym
wymaga skutecznego zrozumienia tekstu przy pomocy odpowiednich strategii czytania i uczenia
się. Niniejsza publikacja przedstawia wgląd w złożoną metodę strategiczną dotyczącą uczenia się
z tekstu zwaną wzajemnym czytaniem. Chociaż ta metoda przynosi korzyści uczniom na wszystkich
szczeblach edukacji, niniejsza publikacja skupia się na wytycznych, według których należy
postępować podczas wprowadzania wzajemnego czytania do procesu uczenia się z tekstu akademickiego
w języku obcym. Na początku przedstawiono krótki przegląd definicji i głównych celów
omawianej metody. Następnie omówiono teoretyczne podstawy wzajemnego czytania oraz
wybrane aspekty związane z jego wykorzystaniem. Na koniec zwrócono szczególną uwagę na
stosowanie metody wzajemnego czytania podczas uczenia się z tekstu na poziomie akademickim
napisanego w języku obcym.