(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2019)
Ciekanowski, Zbigniew
Zarządzanie kryzysowe określa zakres działalności organów administracji publicznej
w sytuacji wystąpienia sytuacji zagrażającej osobom, mieniu i środowisku. Koordynacja
określonych podmiotów, by odbywała się na poziomie minimum zadowalającym,
zbudowana musi być na sprawnym obiegu informacji, w oparciu, o który działają
wskazane podmioty. W artykule wyszczególniono organy odpowiedzialne za przepływ
informacji na poszczególnych szczeblach administracji publicznej oraz wskazano
zakres ich kompetencji w obszarze komunikowania. Odnosząc się do konieczności
informowania społeczeństwa o zaistniałym zdarzeniu kryzysowym wskazano
działalność osób, instytucji i mediów wspierających proces tworzenia komunikacji
masowej i publicznej. Opierając się na obowiązujących uwarunkowaniach formalno-
-prawnych wskazano zasady informowania ludności o zaistniałych zagrożeniach oraz
opisano rolę działań w obszarze przygotowania i planowania działań informacyjnych
w sytuacjach negatywnie oddziałujących na poczucie bezpieczeństwa obywateli
w razie wystąpienia sytuacji kryzysowej.