2020, Volume 14, Issue 4
Stały URI dla tej kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie 2020, Volume 14, Issue 4 według Temat "dzieci"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordWpływ reklam telewizyjnych na młodych konsumentów / The impact of television advertising on young consumers(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2021-03-02) Siedlecka, Agnieszka ; Juszczuk, Klaudia ; Kuflewska, WioletaJednym z narzędzi marketingowych o dużej skali zasięgu jest reklama telewizyjna. Celem artykułu jest analiza oddziaływania i postrzegania reklamy telewizyjnej przez młodych konsumentów. Materiał i metody. Będące podstawą niniejszego opracowania badania zostały przeprowadzone grupie 1224 młodych konsumentów w wieku 9–12 lat na terenie miasta Biała Podlaska, w okresie grudzień 2019–styczeń 2020. Wyniki. W opinii respondentów, reklama nie ma istotnego wpływu na dzieci. Najmłodsi, uczestnicząc w zakupach, wpływają jedynie w niewielkim stopniu na to, co dorośli kupują. Dzieci zbyt dużo czasu poświęcają w ciągu dnia na oglądanie telewizji, jak i samych reklam. Przez to ich kontakt z nadawanymi w telewizji, przyciągającymi wzrok niezależnie od wieku blokami reklamowymi jest nieunikniony. Wnioski. Młodzi konsumenci, mimo że spędzają znaczną ilość czasu na oglądaniu telewizji, nie lubią emitowanych tam reklam. Mimowolnie jednak oglądają reklamy, zapamiętują, co zostało w nich pokazane i w trakcie zakupów dostrzegają reklamowane produkty. Nie starają się nakłaniać rodziców do ich zakupu, co wykazują wyniki przeprowadzonych badań.
-
RekordWpływ wartości chrześcijańskich na jakość komunikacji rodziców z dzieckiem w perspektywie społeczno-religijnej / Influence of Christian values on the quality of communication between parents and children in the socio-religious perspective(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2021-03-02) Wiech, DawidCelem artykułu jest analiza wpływu wartości chrześcijańskich na jakość komunikacji między rodzicami a dziećmi ze szczególnym uwzględnieniem aspektu społeczno-religijnego. W artykule omówiono społeczne konsekwencje braku uporządkowanych więzi dzieci z rodzicami, które unaoczniają się w: niezrozumieniu przez dorastające dzieci siebie i świata, braku zdolności do odnalezienia własnego miejsca w świecie, ról życiowych z nim powiązanych, a także wybrakowaniu co do autonomiczności w sferze psychiki. Następnie, omówiono aspekty religijne więzi rodziców z dziećmi, przy czym odniesiono się do wychowania w perspektywie religijnej, które pozytywnie wpływają na jakość rodzicielstwa. Powyższe aspekty to: rozwój pojęcia Boga w percepcji dziecka, przekazywanie wiary, kształtowanie osobowości w rodzinie, środowisku sprzyjającemu rozwojowi miłości ofiarnej i modlitwy, a także wychowanie do życia z Jezusem w Kościele. Ponadto, podjęto analizę odpowiedzialnego rodzicielstwa, omówiono jego rodzaje. Materiał i metody. Monograficzna. Wyniki. Pozytywny wpływ wartości chrześcijańskich na jakość komunikacji rodziców z dzieckiem w perspektywie społeczno-religijnej. Wnioski. Wartości chrześcijańskie mają znaczący wpływ na jakość komunikacji między rodzicami, a dziećmi. Przy czym w szczególności należy wziąć pod uwagę aspekt społeczno-religijny. Brak odpowiednio uporządkowanych więzi dzieci z rodzicami prowadzi do poważnych konsekwencji. Rodzice, którzy uwzględniają w wychowaniu takie aspekty religijne jak rozwój pojęcia Boga w percepcji dziecka, przekazywanie wiary, kształtowanie osobowości w rodzinie, środowisku sprzyjającemu rozwojowi miłości ofiarnej i modlitwy, a także wychowanie do życia z Jezusem w Kościele, mogą oczekiwać, iż ich dziecko będzie rozwijać się w sposób holistyczny.