2020, Volume 14, Issue 1
Stały URI dla tej kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie 2020, Volume 14, Issue 1 według Temat "Facebook"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordIntensywność użytkowania Facebooka a kompetencje społeczne i rozumienie emocji wśród młodych dorosłych / Intensive use of Facebook and social competences and understanding of emotions among young adults(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2020-06-01) Czerski, WojciechCelem artykułu jest ocena intensywności użytkowania Facebooka przez młodych dorosłych w odniesieniu do ich kompetencji społecznych i rozumienia emocji. Materiał i metody. W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego. W skład kwestionariusza ankiety wchodziły: Kwestionariusz Intensywności Użytkowania Facebooka (KIUF) autorstwa J. Kusia i M. Szulżyckiego, Profil Kompetencji Społecznych (PROKOS) autorstwa A. Matczak i K. Kartowskiej, Test Rozumienia Emocji (TRE) autorstwa A. Matczak i J. Piekarskiej oraz metryczka. Wyniki. Uzyskane wyniki wskazują na to, że większość osób nie podporządkowuje swojego życia Facebookowi. Kompetencje społeczne oraz rozumienie emocji przez badanych są zazwyczaj na poziomach poniżej przeciętnego, co może prowadzić do nadmiernego angażowania się w niektóre aktywności online. Przeprowadzona analiza statystyczna wykazała, że największy wpływ na Facebookowych celebrytów mają kompetencje towarzyskie, a na Graczy - kompetencje społecznikowskie. Wnioski. Ze względu na wykazane niskie kompetencje społeczne i rozumienie emocji wśród młodych dorosłych, należy w toku kształcenia poświęcić więcej miejsca tym zagadnieniom.