2020, Volume 14, Issue 2
Stały URI dla tej kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie 2020, Volume 14, Issue 2 według Temat "farmacja"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordMarketing farmaceutyczny w Polsce – badanie przekazów reklamowych leków, suplementów diety i wyrobów medycznych / Pharmaceutical marketing in Poland – research on advertising messages of medicines, dietary supplements and medical devices(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2020-10-16) Zalewski, AdamW niniejszym opracowaniu chciałem zwrócić uwagę czytelników, do jak dużych rozmiarów rozrósł się współczesny rynek reklam leków, suplementów diety i wyrobów medycznych. Według mojej najlepszej wiedzy, niniejszy artykuł stanowi pierwszą tak dużą analizę rynku, przygotowaną wyłącznie przez jednego autora. Materiał i metody. W tym celu podjąłem się analizy treści reklam leków, suplementów diety i wyrobów medycznych w polskich mediach. Udało mi się zmierzyć natężenie reklam tych grup produktów w radio, telewizji i Internecie, klasyfikując je według kilku wybranych parametrów (analiza ilościowa). Wybrałem z tych przekazów również takie zabiegi marketingowe, które moim zdaniem najbardziej oddziałują na odbiorców i zachęcają ich do zakupu danego preparatu (analiza jakościowa). Wyniki. Leki, suplementy diety i wyroby medyczne to najczęściej reklamowana kategoria produktów w mass mediach. Wnioski. Wysoka częstotliwość emisji, duże nakłady na reklamę i odpowiednie zabiegi marketingowe budują wśród konsumentów nawyk sięgania po tabletkę w wielu sytuacjach.