(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2022-01-12)
Mydłowska, Beata
Artykuł jest głosem w dyskusji nad istotą i rangą wychowawczych treści w edukacyjnych
programach skłaniających dzieci i młodzież do kształtowania postaw przygotowujących
do obywatelskiego życia, do pokojowego funkcjonowania w społeczeństwie.
Wnioski: Wychowanie do pokoju ma głębokie powiązanie z rosnącymi tendencjami do globalizacji,
w których kluczowymi pojęciami stały się migracje, różnica i pluralizm. W tym kontekście
edukacja bazująca na wychowaniu dla pokoju, zwłaszcza ta o charakterze międzykulturowym,
inspirująca do wzajemnych spotkań, wymiany doświadczeń i poglądów, może być konstruktywną
odpowiedzią na niepokojące, niebezpieczne zjawiska, które charakteryzują współczesną rzeczywistość.