2022, Volume 16, Issue 1
Stały URI dla tej kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie 2022, Volume 16, Issue 1 według Autor "Golińska-Konecko, Magdalena"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordReklamy i kampanie społeczne w percepcji studentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie(Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II, 2022-12-28) Dankowska-Kosman, Małgorzata ; Golińska-Konecko, MagdalenaCelem badań była próba ukazania sposobu postrzegania kampanii społecznych przez studentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Materiał i metody: Problem badawczy dotyczył celu i skuteczności kampanii społecznych. Materiał badawczy pozyskiwano dzięki badaniom sondażowym, realizowanym na UWW. W badaniach wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety udostępniony studentom drogą internetową. Wyniki: Wyniki przeprowadzonych badań (590 respondentów) pozwoliły poznać opinie studentów na temat idei kampanii społecznej i jej skuteczności. Pokazały, że głównym celem kampanii jest zwracanie uwagi na ważny problem społeczny, a o jej skuteczności decyduje prosty przekaz. Wnioski: Z badań wynika, ze studenci uniwersytetu mają do czynienia z kampaniami społecznymi niemal codziennie i uważają je za potrzebne. Potrafią określić ich cel i determinanty skuteczności. wskazać tematykę jaka dominuje w reklamach społecznych i wymienić niektóre hasła reklamowe. Może to wskazywać, że kampanie stają się znaczące jako narzędzie rozwiązywania problemów. Wyniki badań ukazały też kwestie wymagające uzupełniania, co może stanowić motywację do kontynuacji badań.