2020, Volume 14, Issue 3
Stały URI dla tej kolekcji
Przeglądaj
Przeglądanie 2020, Volume 14, Issue 3 według Autor "Łuczyński, Andrzej Piotr"
Wyniki na stronie
Opcje wyszukiwania
-
RekordMyśl pedagogiczna bł. Edmunda Bojanowskiego (1814–1871) a koncepcja integralnego rozwoju i ochrony dziecka / Blessed Edmund Bojanowski’s (1814–1871) pedagogical thought and the concept of integral child development and protection(Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, 2020-12-10) Łuczyński, Andrzej PiotrIntegralne wychowanie dziecka według Edmunda Bojanowskiego wraz z nieodłączną od niego ideą ochrony dziecka jest wyrazem twórczych przemyśleń i poszukiwań tego wybitnego polskiego społecznika i myśliciela XIX wieku. Jego myśl pedagogiczna nie utraciła swej aktualności i również współcześnie stanowi ważny punkt odniesienia dla praktyki pedagogicznej. Tekst wskazuje na oryginalność systemu wychowania Edmunda Bojanowskiego, który w swych podstawowych założeniach odwołuje się do natury, historii i religii i może zostać pomyślnie wykorzystany jako cenne narzędzie w procesie kształtowania u dzieci mocnych i harmonijnych osobowości. Materiał i metody. Wykorzystano literaturę źródłową i opracowania dotyczące koncepcji wychowania Edmunda Bojanowskiego. Wyniki. W przekonaniu E. Bojanowskiego „sukces wychowawczy” można osiągnąć troszcząc się o integralny rozwój i wychowanie dziecka. Wnioski. Bez dobrze pojętej „ochrony” dziecka integralny rozwój i wychowanie dziecka jest znacznie utrudnione.