(Akademia Bialska Nauk Stosowanych im. Jana Pawła II, 2022-11-16)
Lavrenova, Marija; Kocot, Anna Iwona
W artykule podkreślono, że nowoczesna szkoła ma zapewnić kształtowanie
i wszechstronny rozwój osobowości jednostki. Określono potencjał edukacyjny komiksu
w warunkach stanu wojennego na Ukrainie.
Materiał i metody: Artykuł powstał po zapoznaniu się z bieżącymi materiałami dotyczącymi
użytkowania komiksu jako narzędzia do pracy z dziećmi w czasie wojny.
Wyniki: Czytanie komiksów jest o wiele łatwiejsze i ciekawsze niż długich tekstów. Komiksy
tworzone przez zespół Ministerstwa Edukacji i Kultury Ukrainy mogą być wykorzystane na
lekcjach czytania literackiego, języka ukraińskiego, będą świetnym początkiem rozmowy
lub lekcją edukacyjną o wychowaniu moralnym. Pomogą także rozwijać kreatywność mowy,
wpływają na spójną mowę dziecięcą.
Wnioski: Na każdym etapie edukacyjnym znajdzie się miejsce dla zastosowania komiksu,
jednak, aby było ono pełne i wiele wnoszące w umiejętności uczniów, jego treści muszą być
dobrze dobrane. Oczywiście ostateczna decyzja należy do nauczyciela, którego zadaniem
jest ocena, czy komiks jest adekwatny do wieku uczniów.